Menu luk
OBS! Du er på backoffice.finansforbundet.dk, kopier ikke links herfra med henblik på distribuering i nyhedsbreve eller andre steder.

Arbejdsmiljøtemadag for arbejdsmiljørepræsentanter og -ledere i København

Tidspunkt
13. nov. 2024, 9.00 - 15.00
Afholdelsessted
Scandic Sydhavn
Sydhavns Plads 15
2450 København SV
Tilmeldingsfrist
29. oktober 2024
Pris
Gratis
Kun for
Alle arbejdsmiljørepræsentanter i Finansforbundet
Målgruppe
Arbejdsmiljørepræsentanter
Venteliste
1 3

Sådan Lykkes Du som Arbejdsmiljørepræsentant: Mod, Indflydelse og Handlekompetence 

Som arbejdsmiljørepræsentant står du i en central position, hvor du både repræsenterer dine kollegaer og skal sikre en åben dialog med ledelsen. 

  • Men hvordan lykkes du i denne komplekse rolle? 
  • Hvordan bliver du en stærk og inspirerende repræsentant, der ikke kun identificerer udfordringer, men også bringer løsninger på bordet?

En effektiv arbejdsmiljøgruppe er kendetegnet ved et stærkt samarbejde – både i selve arbejdsmiljøgruppen og med ledelsen, kolleger og tillidsrepræsentanter. 

På temadagen dykker vi ned i, hvordan vi sammen kan skabe et solidt fundament for trivsel og sikkerhed på arbejdspladsen gennem et tæt samarbejde.

Vi sætter vi fokus på, hvordan du som arbejdsmiljørepræsentant kan udfylde din rolle med mod og handlekraft. Du får konkrete værktøjer til at facilitere gode dialoger, skabe inspiration og indflydelse i arbejdsmiljøarbejdet samt styrke din evne til at kommunikere klart med ledelsen om arbejdsmiljømæssige udfordringer og løsninger. Sammen udforsker vi, hvad der skal til for at lykkes i rollen, og hvordan du bedst definerer og udfylder den.

Dagen byder på oplæg, erfaringsudveksling og praktiske øvelser ud fra konkrete cases, som ruster dig til at navigere sikkert i din rolle som arbejdsmiljøets stemme. 

Bliv en drivkraft for trivsel og sikkerhed i din organisation sammen med andre stærke arbejdsmiljørepræsentanter.

Tag gerne en konkret arbejdsmiljøudfordring med på temadagen, som du kan bruge til den praktiske træning i ovenstående. Så kan vi tage udgangspunkt i en relevant problemstilling, som er relevant for dig. Dermed får du konkrete metoder og fif til at arbejde videre med løsningerne efter temadagen.

Formiddag (09:00-12:00)

  • Velkomst og introduktion: Dagens mål og deltagernes forventninger.
  • Oplæg: Din rolle som arbejdsmiljørepræsentant – mod, handlekraft og samarbejde med ledelsen.
  • Erfaringsudveksling: Deltagerne deler arbejdsmiljøudfordringer og diskuterer mulige løsninger.
  • Praktiske øvelser: Kommunikation og dialog med ledelse, medarbejdere og tillidsrepræsentanter om arbejdsmiljøproblemer.

Frokost (12:00-13:00)

Eftermiddag (13:00-15:00)

  • Oplæg: Skab inspiration og indflydelse i arbejdsmiljøarbejdet.
  • Gruppearbejde: Løsning af arbejdsmiljøudfordringer med konkrete cases (tag gerne dine egen med).
  • Opsamling: Refleksion, hvad tager du med, og hvordan du arbejder videre. Sæt allerede nu kryds i kalenderen, så du kan deltage i en spændende og aktuel temadag om arbejdsmiljø.

Parkering

Der er gratis parkering, men husk at registrere dig i hotellets reception.

Dit navn, stilling, email og virksomhed kan blive videregivet til underviser og konferencested, alene til brug for deres afvikling af arrangementet. Du kan til enhver tid gøre indsigelse i forhold til videregivelse af dine personoplysninger. Dette kan du gøre ved at sende en mail til clu-gdpr@finansforbundet.dk med angivelse af navnet på arrangementet.

 

Kontakt Kursusadministrator

Afmeld ?

Du er nu afmeldt arrangementet

Hvis du har betalt for arrangementet, får du beløbet tilbagebetalt.
Arrangementet vil ikke længere fremgå på din liste i Mit forbund