Menu luk
OBS! Du er på backoffice.finansforbundet.dk, kopier ikke links herfra med henblik på distribuering i nyhedsbreve eller andre steder.

Sådan kan Tryg Lægehotline hjælpe dig

Når du er syg, kan du med et par enkelte klik få online adgang til lægen, lige der hvor du er. Du kan bruge Tryg Lægehotline via din mobil, tablet eller computer.

Tryg Lægehotline fungerer som et supplement til din praktiserende læge og kan tilbyde råd og vejledning uden for almindelige åbningstider. Du får ro i maven og hurtig afklaring – også selvom det sker om aftenen eller i weekenden.

Hvordan får jeg Tryg Lægehotline?​

Du kan bruge Tryg Lægehotline både på mobil, tablet og computer.

Konsultationen foregår på video, så lægen kan se patienten. Konsultationen koster dig ikke noget, hvis du er direkte kunde.

​Sådan gør du – på mobil og tablet

Hent appen Tryg Lægehotline der, hvor du normalt henter apps:

iOS Apple App Store
Android Google Play

Åbn appen og log ind med MitID – også selv om det ikke er dig selv, som er patienten

Sådan gør du – på computer

Gå ind på tryg.dk/laege og log ind med MitID.

 

Hvad kan lægen på Tryg Lægehotline hjælpe med?
  • Få vejledning og lægefaglige råd her og nu.
  • Få udskrevet en recept, hvis det er nødvendigt.
  • Få fornyet recepter på medicin, du normalt tager, men som du er løbet tør for – fx p-piller og blodtryksnedsættende medicin.
  • Hør, hvilken håndkøbsmedicin der kan være egnet.​
  • Spørg, om du bør søge læge her og nu, eller om du kan vente. ​


Husk straks at søge læge eller ringe 112, hvis du har akut behov for lægehjælp. ​

Hvad kan lægen på Tryg Lægehotline ikke hjælpe med?

Dette kan lægerne på Tryg Lægehotline desværre ikke hjælpe med:​

  • Spørgsmål om igangværende behandling eller støtte ved sygdom – det koordineres bedst af din egen læge.
  • ​ Akut behov for lægehjælp – kontakt i stedet akut modtagelse eller ring efter en ambulance. ​
Hvilke symptomer spørger andre om?​
  • Muskel-/ledsmerter​
  • Fordøjelsesproblemer​
  • Udslæt, solskoldning og sår
  • Urinvejsinfektion​
  • Øre- og øjenfunktion​
  • Insektstik og –bid​ ​ ​ ​
Hvordan fungerer tidsbestillingen?​

Under ‘Mine aftaler’ kan du se, hvis du har booket en videokonsultation til et senere tidspunkt. ​ ​

Ca. 15 minutter før en videokonsultation får du mulighed for at starte videokonsultationen. Her kommer du ind i et "venteværelse", og behandleren vil kunne se, at du er klar. ​ ​

Når behandleren starter videokonsultationen, skal du acceptere kaldet for at komme igennem. ​ ​

Hvordan fungerer køfunktionen?​

Hvis der er ventetid, når du i åbningstiden klikker for at få en videokonsultation, får du at vide, hvor længe du kan forvente at komme til at vente. ​

Du kan komme til at vente kortere eller længere, fx hvis en anden forlader køen – eller andre konsultationer varer længere, end forventet.

Hvis ventetiden er for lang, er der mulighed for at forlade køen og bestille en tid i stedet.

Hvad gør jeg, hvis jeg har problemer med forbindelsen?​

Hvis du fx har dårligt netværk der, hvor du er, kan det ske, at du mister forbindelsen undervejs i konsultationen. Hvis det sker, vises der en knap med beskeden: "Blev forbindelsen afbrudt? Klik her". Den fører dig retur til videokonsultationen. ​

Behandleren vil gøre det samme – men har også mulighed for at kontakte dig på det telefonnummer, som du oplyser, når du starter eller booker konsultationen. Vær opmærksom på, at behandleren i så fald kan ringe fra hemmeligt nummer.

Kan I ændre i adgangen til Tryg Lægehotline?

Ja, vi forbeholder os retten til at ændre i reglerne for adgang til Tryg Lægehotline med én måneds varsel på tryg.dk til henholdsvis 1. januar og 1. juli hvert kalenderår.